Tuesday, April 5, 2011

MACAM MANA LA BANGSA N AGAMA KITA NK MAJU??????????????

hurmm..
ok...
kali ni aku nk post pasal tajuk kat ats..
sbb.....hari ni aku sgt stress dgn lecturer2 yg tgh mengajar aku skg ni..
ok...
hurmm...sem ni aku dpt lecturer yg sgt strict..tension arh...
dia suka ikot kepala angin sinri..
kalo kepala tu ada rambut xpe la...
ni licin je..nk jugak aku hempuk kepala dia tu kat dinding!!
grrrrrr....
hurm...
dia blh je marking assignment melalui interview,kalo xleh jwp...dpt gred rendah la mcm tu..
xpenah ke dia pikir penat n stress nye nk wat suma tu...
hati dia keras gilerr...xleh nk toleransi langsung...
dh la seagama...
xblh ke dia nk tolong agama dia sinri dr tlg agama2 yg lain???

dr pemerhatian aku la...
subjek2 lain pon sama gak..
lecturer ni mcm bias..
pilih kaum utk bg markah...
wehhhh...
sape lg nk tlg kaum kita kalo bkn lecturer yg seagama??
kan??

dlu selalu sedara2 n kwn2 aku pesan...
buat baik dgn lecturer..
tp sampai je sini...
nk buat baik penamo....
dorg tak pandang langsung!

kalo kaum lain..blh je bg markah tinggi2...
blh je nk puji2...
tp kalo kaum kita...
haishhh...xtau ar...

pandangan aku la kan...
skg ni kita ada title APEX...
kalo nk kekalkan reputasi APEX tu...
tlg ar student2 sama...
tinggikan markah student ke..
senangkan soalan ke...
ni tidak...
bg susah2...
xleh jwb mmg dpt rendah ar..
haizzz... mcm ne la nk maju..

ok...
kalo dh abih belajar..
mst nk keja kan??
nk ke org ambik student yg pointer rendah berbanding pointer tinggi??
tak kan??
mst nk ambik yg tinggi..
tp jd mslhnye skg...
yg pointer tinggi tu..
tgk la kaum ape yg mendominasi tu??
kaum kita ada ke??
kalo ada pon jarang laaaaa..
dorg blh je keja bagus2..
kita ni...jd kuli ntah smpai bila nk maju....

so...conclusion!!!!!!
lecturer u are the most important..tlg ar student2 seagama..
bantu ar agama sinri...
kalo x...
sampai bila2 la kita ni dok belakang je..
sampai bila2 la kaum lain menang n maju dr kita....

betul x??
ni hnya pandangan aku...
renung2kan...
selamat beramah!!!

posted by:
OranGE

2 comments:

  1. Tidak berapa setuju dengan statement anda. Apa yang lecturer buat ada sebabnya. Sebelum salahkan orang lain, cermin diri sendiri dulu. Apa kita sudah melakukan yang terbaik? Kalu betul kita sudah buat yang terbaik, mungkin ada lagi mana silapnya. Kalau kita masih belum buat sehabis daya, sila jangan salahkan orang lain. Peringatan untuk diri sendiri dan kawan-kawan semua.

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    ha...report kat dr munir..

    hahaha..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...